رییس وظیفه عمومی فراجا خبر داد:

خدمت سربازان متاهل در محل سکونت همسر

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

کدام سربازان ۱۴ ماه خدمت می‌کنند؟ | کسر خدمت‌ها حذف نمی‌شود

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به اینکه مدت دوره ضرورت سه ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: اکنون مدت دوران خدمت سربازی با توجه به شرایط محل خدمت و بومی بودن یا نبودن سرباز بین ۱۴ تا ۲۱ ماه خواهد بود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به اینکه مدت دوره ضرورت سه ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: اکنون مدت دوران خدمت سربازی با توجه به شرایط محل خدمت و بومی بودن یا نبودن سرباز بین ۱۴ تا ۲۱ ماه خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۲۷۲۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، سردار تقی مهری با اشاره به اینکه در راستای طرح تحول خدمت سربازی مدت دوره ضرورت کاهش پیدا کرده است، افزود: مدت دوره ضرورت برای سربازانی که اکنون‌ در حین خدمت هستند و یا کسانی که به صورت مشمول در آینده به خدمت اعزام می‌شوند، سه ماه کاهش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که مدت دوران ضرورت  چگونه مشخص می‌شود؟ نیز توضیح داد: براساس قانون دوره ضرورت در کشورمان دو سال بوده و  هشت سال نیز دوره احتیاط در نظر گرفته شده است و با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح این مدت می‌تواند، کاهش یا افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به اینکه به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح دوره ضرورت سه ماه کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: با توجه به کسر خدمت در نظر گرفته شده اکنون دوران خدمت سربازی با توجه به شرایط محل خدمت و بومی بودن یا نبودن سرباز 14ماه، 15ماه، 18ماه‌ و یا 21 ماه خواهد بود.

سردار مهری تاکید کرد: البته مدت دوره ضرورت برای سربازانی که به دستگاه‌های غیر نظامی مامور می‌شوند و به اصطلاح امریه هستند، کماکان 24 ماه خواهد بود.

وی درباره اینکه کدام سربازان 14 ماه خدمت ‌خواهند کرد؟ به جام جم آنلاین گفت: با توجه به ماموریت‌های مختلفی که سربازان دارند و اینکه کشورمان پهناور است، سربازان در مناطق و شرایط متفاوتی دوران سربازی خود را سپری می‌کنند و چنانچه سرباز در منطقه عملیاتی، مراقبت از مرز، محروم، بد آب و هوا و غیر بومی باشد، مدت دوره ضرورت او 14 ماه خواهد بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره اینکه ملاک برای بومی یا غیر بومی نبودن سرباز چیست؟ توضیح داد: ملاک اصلی آدرسی است که هنگام مراجعه به دفاتر پلیس + 10 در برگه اعزام به خدمت مشمول درج شده و بر اساس آن برگه اعزام به مرکز آموزش صادر شده است.

وی ادامه داد: اگر محل سکونت سرباز تا محل یگان خدمت او کمتر از 200 کیلومتر باشد، سرباز بومی در نظر گرفته می‌شود و چنانچه فاصله محل سکونت تا محل یگان خدمت بیش از این فاصله باشد، سرباز غیر بومی محسوب می‌شود.

‌‌ سردار مهری درباره اینکه آیا با کاهش مدت دوره ضرورت سربازان دیگر نمی‌توانند از کسرخدمت‌های در نظر گرفته شده استفاده کنند؟  نیز عنوان کرد: کسر خدمت‌ها به قوت خود باقی است. برای نمونه دو ماه کسر خدمت شامل حال سربازان متاهل می‌شود و سربازان همچنان برای فرزند اول سه ماه، فرزند دوم چهار ماه و فرزند سوم پنج ماه کسر خدمت می‌گیرند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رسول مرادی
United States of America
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
۰
۰
سلام من الان سزباز هستم ۲ماه ازخدمتم مونده مراجعه میکنم به شعبه افراد ومراجعه زیرصلاح میگن نامه اش هنوز نیومده این دستور رهبر هستش اینا چرا سرپیچی میکنن پدافنددزفول

نیازمندی ها